Seleccionar página

Fa tan sols uns dies hem tingut l’oportunitat d’anar a Girona, una bella ciutat que, com cada any per aquestes dates, s’ha guarnit de flors. I de quina manera! Tot i que el motiu de la nostra visita no ha estat per aquesta qüestió, no podem negar que ha estat una causa igualment poètica. En el marc de la celebració dels 150 anys de Roldós Media, la Fundació AtriumArtis va organitzar un esdeveniment amb la història de la publicitat catalana com a tema central.

En primer lloc, es va parlar de l’obra Historia de la Publicitat de Catalunya, que d’ençà que es va publicar, ja ha protagonitzatmés d’una presentació en societat. Els autors Carolina Serra (també directora editorial), Lluís Costa i José Ángel Abancéns (directors científics del primer i segon volum respectivament) van fer un recorregut per l’obra i van voler posar en valor tot el contingut que es recull en els dos volums, alhora que van recalcar l’extraordinària feina duta a terme per tot l’equip que hi ha participat. D’altra banda, Maria Coll, cap de redacció deSàpiens, va explicar com i per què es treballa una obra d’aquestes característiques on la imatge i els records en són els protagonistes.


Foto: Claudi Valentí

D’altra banda, Toni Iglésies, director d’Iglésies Associats, amb la participació de Lluis Costa, van parlar dels orígens de la publicitat a Girona, una història que queda recollida a l’obra Qui més anuncia, més ven.Un cop finalitzades les presentacions més formals, vam tenir ocasió de parlar de passat, present i futur de la publicitat, en una taula rodona en què, a més dels ponents esmentats, es van afegirel president de Roldós Media,Ruperto Serra i AntoniBou, de la Fundació AtriumArtis, qui, a més, va encarregar-se de tancar l’acte, que es va celebrar a la Fundació Valvi.

Doncs bé, com dèiem, estem contents. I ho estem perquè la ciutat de Girona va acollir l’acte amb molt d’entusiasme, el quèsignifica que aquesta, la nostra activitat, encara genera molt d’interès. I tant que en genera, d’interès! De fet, els principals diaris de la comarca van cedir espais de les seves pàgines per donar cabuda a l’efemèride, com podem veure en les imatges següents.


Font: diaridegirona.cat

Font: emporda.info

A hores d’ara no sabem si en vindran més, de “bolos”, però sí podem constatar la il•lusió que ens va fer poder estar una estoneta a una ciutat tan ben guarnida, i veure com la història, la publicitat i els llibres, són matèries tan preuades i tan benvingudes. Gràcies i fins ben aviat!

Carol Serra, Marketing Strategies